sobota, 22 lutego 2014

Nie straszny mi szpinak

Wiele osób nie lubi szpinaku i omija go szerokim łukiem. Ja od czasu do czasu staram się by gościł u mnie na  talerzu, ponieważ jest bardzo zdrowy i dostarcza organizmowi wiele potrzebnych witamin i składników mineralnych.


składniki
* 200 g makaronu  świderki
* ok. 100 g szpinaku mrożonego Iglo
* ok. 150 g sera gorgonzola
* 5 dużych pieczarek
* 1 średnia cebula
* 2 ząbki czosnku
* 4 łyżki śmietany
* szczypta soli
* szczypta pieprzu
* szczypta ziół prowansalskich


Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie. Odcedzić i ostudzić.Na rozgrzanej patelni wlać troszkę oliwy i zeszklić czosnek z cebulą (można także poddusić na wodzie). Kolejnym krokiem jest pokrojenie i dodanie na patelnię pieczarek. Następnie dodać do tego szpinak, który jest zamrożony. Kiedy odparuje z niego woda dodać 150 g sera gorgonzola. Lekko rozgnieść go widelcem i smażyć do uzyskania jednolitej masy Kiedy uzyskamy jednolitą masę dodajemy śmietanę i co jakiś czas mieszamy..Na sam koniec dodajemy przyprawy do smaku. 


Zachęcam do wypróbowania przepisu bo jest smaczny i przede wszystkim zdrowy.

17 komentarzy:

  1. Ja ostatnio przekonałam się do jedzenia szpinaku chociaż jak większość w dzieciństwie nie chciałam nawet o nim słyszeć ;D Nawet dziś gościł u mnie na talerzu też podany z makaronem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam szpinaku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię pierogi ze szpinakiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię szpinak :)
    Czym można by zastąpić ser gorgonzola?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie próbowałam nigdy szpinaku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam spróbować bo to samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam szpinak a zwłaszcza w takiej postaci jako sosik ;)
    same pyszności na dodatek zdrowe

    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mamuśka zapierała się rękami i nogami, żeby tylko nie tknąć szpinaku. Wszystko zmieniło się po tym, jak zaserwowałam jej naleśniki z mięsem mielonym, pieczarkami i szpinakiem, a na to wszystko sosik czosnkowy. Kwestia dobrego doprawienia :)
    Pozdrawiam!
    http://mieteek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Szpinak pod każdą postacią jest dobry, pod warunkiem, że umiemy go dobrze zrobić, doprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szpinak pod każdą postacią jest dobry, pod warunkiem, że umiemy go dobrze zrobić, doprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam szpinak w każdej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię szpinak, a najbardziej z jego udziałem to chyba wybieram pierogi z białym serem i szpinakiem :D

    PS Widzę w poprzednim poście, że czytałaś książkę "Doktorzy" Ericha Segala i ci się podobała. Piąteczka, bo też uważam, że jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście wybieram zamienniki szpinaku :D

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja uwielbiam szpinak :-) Z makaronem albo naleśnikami najlepszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kami ay nagbibigay ng isang lunas para sa paggamot ng iba't-ibang mga problema sa kalusugan, sa pamamagitan ng paggamit ng isang gamot na ay ibinigay at grain ay maaaring gamutin ang sakit ganap.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  16. kocham szpinak i wszystko co z nim związane! naleśniki ze szpinakiem suszonymi pomidorami i fetą są mega :)

    OdpowiedzUsuń